Een #LuisterMoment onthult de verhalen achter de cijfers, versterkt vertrouwen en betrokkenheid, en leidt tot concrete acties die het welzijn en samenwerking binnen organisaties verbeteren.
Luisteren is niet altijd eenvoudig. Zeker niet binnen een bedrijf of organisatie. In het beste geval is er regelmatig een bevraging van werknemers of klanten om zo de vinger aan de pols te houden. En dat is goed, cijfers kunnen veel vertellen. Maar lang niet alles. Vaak is het veel interessanter en zinvoller om op zoek te gaan naar de verhalen achter de cijfers om op die manier uitdagingen, ergernissen én kleine gelukjes zichtbaar te maken. Dat is exact wat wij met een #LuisterMoment kunnen doen.
Soms voel je als leidinggevende of als management dat er dingen spelen op de werkvloer, maar je weet niet precies wat. Er hangt spanning in de lucht, er zijn misschien klachten van klanten, processen lopen niet optimaal, de samenwerking tussen teams of interne communicatie verloopt moeizaam, … Een #LuisterMoment kan op zo’n moment helpen om klaarheid te scheppen. We werken vanuit All Ears altijd op maat, maar een #LuisterMoment verloopt meestal wel volgens hetzelfde stramien:
Een #LuisterMoment kan in elke organisatie een belangrijke meerwaarde bieden op verschillende vlakken. Zo zetten we heel sterk in op veiligheid en vertrouwen. Onze externe luisteraars bieden de kans aan medewerkers om dingen te vertellen die ze niet zomaar zouden delen met leidinggevenden of collega’s. Daarbij komen vaak ook positieve elementen aan bod die met wat extra aandacht het welzijn van de werknemers sterk kunnen verbeteren.
Medewerkers, klanten en iedereen die betrokken wordt bij het #LuisterMoment voelt zich gehoord. Dat is een ontzettend belangrijk signaal dat de betrokkenheid met de organisatie sterk kan vergroten. Door tijd te maken voor echte gesprekken, geeft het eindrapport van een #LuisterMoment heel veel nuance en context. Want misschien weet een organisatie al uit een medewerkersbevraging dat de hoge werkdruk een probleem is, maar wat betekent dat precies? Welke situaties of processen zorgen voor die hoge werkdruk en bij wie?
Met All Ears willen we meebouwen aan duurzame verandering binnen organisaties. Elk #LuisterMoment sluiten we dus af met een uitgebreide feedbacksessie aan de hand van een concreet en praktisch verslag met duidelijke actiepunten. We zorgen steeds voor enkele quick wins om in de weken na het #LuisterMoment intern te tonen dat er verandering op til is.
Afhankelijk van de noden van de organisatie kunnen we dit hele proces verder begeleiden vanuit All Ears of schakelen we bij heel specifieke vragen een expert uit ons uitgebreide netwerk in. Samen gaan we stap voor stap aan de slag.
Ook nood aan een luisterend oor binnen jouw organisatie?
Wij helpen je graag!